Wymagany kod PIN przy starcie systemu macOS

Przy uruchamianiu systemu macOS, kiedy coś pójdzie nie tak, możemy natrafić na rożnego typu ekrany. Jednym z nich jest prośba o podanie kodu PIN. Co to właściwie oznacza i skąd go wziąć?

Prośba o podanie takiego kodu oznacza tyle, że ktoś skorzystał z funkcji “Znajdź mój Mac”, przy pomocy której zdalnie zablokował tego Mac’a, żeby nikt inny nie miał do niego dostępu. Jeśli nic o tym nie wiesz, to możliwe, ze zrobił to ktoś z Twoich domowników. Jeśli nie, istnieje też mała możliwość, ze ktoś w jakiś sposób poznał dane do Twojego Apple ID i za ich pomocą zalogował się na Twoje konto i zablokował Twojego Mac’a.

Gorzej, jeśli kupiłeś Mac’a od kogoś, bez sprawdzania czy działa. W takim przypadku istnieje prawdopodobieństwo graniczące z pewnością, że został on skradziony, a jego poprzedni właściciel zablokował Mac’a.

Jak to naprawić? Wystarczy oczywiście wpisać 4 lub 6 cyfrowy kod PIN, żeby odblokować to zabezpieczenie.  Znajdziesz go logując się na stronę icloud.com/#find, a następnie z listy dostępnego sprzętu odnajdziesz swojego Mac’a i wybierzesz opcję “Odblokuj”. Po zweryfikowaniu Twojej tożsamości otrzymasz kod PIN.

Natomiast w przypadku, kiedy kupiłeś go od kogoś i widnieje taki komunikat to nic nie możesz zrobić. Do tego właśnie służy to zabezpieczenie, żeby po kradzieży sprzętu stawał się on dla innych bezużyteczny.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*