Przy uruchamianiu systemu macOS, kiedy coś pójdzie nie tak, możemy natrafić na rożnego typu ekrany. Jednym z nich jest prośba o podanie kodu PIN. Co to właściwie oznacza i skąd go wziąć?
Prośba o podanie takiego kodu oznacza tyle, że ktoś skorzystał z funkcji “Znajdź mój Mac”, przy pomocy której zdalnie zablokował tego Mac’a, żeby nikt inny nie miał do niego dostępu. Jeśli nic o tym nie wiesz, to możliwe, ze zrobił to ktoś z Twoich domowników. Jeśli nie, istnieje też mała możliwość, ze ktoś w jakiś sposób poznał dane do Twojego Apple ID i za ich pomocą zalogował się na Twoje konto i zablokował Twojego Mac’a.
Gorzej, jeśli kupiłeś Mac’a od kogoś, bez sprawdzania czy działa. W takim przypadku istnieje prawdopodobieństwo graniczące z pewnością, że został on skradziony, a jego poprzedni właściciel zablokował Mac’a.
Jak to naprawić? Wystarczy oczywiście wpisać 4 lub 6 cyfrowy kod PIN, żeby odblokować to zabezpieczenie. Znajdziesz go logując się na stronę icloud.com/#find, a następnie z listy dostępnego sprzętu odnajdziesz swojego Mac’a i wybierzesz opcję “Odblokuj”. Po zweryfikowaniu Twojej tożsamości otrzymasz kod PIN.
Natomiast w przypadku, kiedy kupiłeś go od kogoś i widnieje taki komunikat to nic nie możesz zrobić. Do tego właśnie służy to zabezpieczenie, żeby po kradzieży sprzętu stawał się on dla innych bezużyteczny.
Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!