Migający katalog ze znakiem zapytania przy starcie systemu macOS

Przy prawidłowym uruchomieniu Mac’a, na ekranie powinno pojawić się logo Apple, a po załadowaniu systemu macOS ekran z oknem logowania. Jeśli coś pójdzie nie tak, to wyświetlone zostaną nam informacje na temat występujących problemów. Jedną z nich jest grafika szarego katalogu z migającym znakiem zapytania. Co ono oznacza? Co wtedy robić?

Taka grafika po starcie systemu mówi tyle, że na wybranym dysku startowym nie odnaleziono systemu macOS. Jeśli wcześniej wybraliśmy inny dysk startowy, to po chwili może ona zniknąć, samodzielnie wyszukując prawidłowy dysk startowy. Wtedy warto ponownie wybrać prawidłowy dysk startowy.

Gorszą wiadomością jest sytuacja, kiedy system nie uruchamia się. Jednak nie ma co od razu panikować, warto spróbować uruchomić Mac’a jeszcze raz, wcześniej przytrzymując przycisk włączenia/wyłączenia komputera przez kilka sekund. Następnie przy uruchamianiu przytrzymaj klawisze: CMD + R aż do pojawienia się loga Apple. Spowoduje to przejście do “Narzędzia macOS”, gdzie możliwy jest wybór dysku startowego. Wybierz odpowiedni, a następnie ponownie uruchom ponownie Mac’a. Jeśli system znajduje się na tym dysku, to tym razem powinien się załadować.

Jeśli i to rozwiązanie nie pomoże, może to oznaczać, że system lub nawet cały dysk został wymazany, bądź uszkodzony i niemożliwe jest załadowanie z niego systemu. W pierwszym przypadku będziemy musieli przywrócić system z kopii zapasowej, bądź – jeśli takiej nie mamy – zainstalować go od nowa. W drugim trzeba będzie zrobić to samo, jednak poprzedzając to wymianą dysku twardego. W obu przypadkach, przed tym zabiegiem warto zrobić kopie zapasową plików, które są na naszym dysku. To, że nie uruchamia się system, nie oznacza, że bezpowrotnie straciliśmy wszystkie pliki.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*