Kopiowanie i wklejanie na Mac’u

Kopiowanie i wklejanie tekstu i plików to jedne z najczęstszych operacji, które wykonujemy na komputerze. Są one tak powszechne, że nawet nie zdajemy sobie sprawy jak często je wykonujemy, a jednocześnie oszczędzają nam one ogromne ilości czasu. Dlatego też to właśnie skróty odpowiedzialne za kopiowanie i wklejanie użytkownicy zwykle poznają w pierwszej kolejności. Poniżej postaram się wyjaśnić, jak z tych funkcji skorzystać na Mac’u.

Kopiowanie i wklejanie tekstu

Skopiowanie tekstu

Żeby skopiować tekst do schowka systemowego, musimy zacząć od jego zaznaczenia, przy pomocy kursora. Nie ważne, czy będzie on w przeglądarce internetowej, edytorze tekstu, czy pliku PDF. Następnie do schowka możemy zapisać go na trzy sposoby:

  • wciskając skrót klawiszowy: CMD + C,
  • klikając prawym przyciskiem myszy na zaznaczonym tekście i wybierając z menu kontekstowego opcję “Kopiuj”,
  • wybierając z menu górnego: Edycja -> Kopiuj.

Każdy z nich wykona to zadanie tak samo, dlatego wybór sposobu zależy tylko od naszej wygody.

Wklejenie tekstu

Żeby wkleić poprzednio skopiowany tekst, należy w edytorze tekstu, bądź innym programie, kliknąć kursorem w miejscu w którym chcemy go wkleić, a następnie wybrać opcję wklejenia poprzez jeden ze sposobów:

  • wciskając skrót klawiszowy: CMD + V,
  • klikając prawym przyciskiem myszy na zaznaczonym tekście i wybierając z menu kontekstowego opcję “Wklej”,
  • wybierając z menu górnego: Edycja -> Wklej.

Każdy z nich powinien mieć ten sam skutek, jakim jest wklejenie wcześniej skopiowanego tekstu w zaznaczonym miejscu.

Zobacz też: Wklejanie tekstu bez formatowania

Kopiowanie i wklejanie plików

Kopiowanie plików wygląda bardzo podobnie, do kopiowania tekstu. Tutaj musimy zacząć od odnalezienia pliku, który chcemy skopiować. Możemy to zrobić przy pomocy domyślnego menadżera plików w systemie macOS, czyli Findera, bądź innego programu tego typu.

Kopiowanie plików

Możemy to zrobić poprzez zaznaczenie jednego (lub więcej) plików, następnie korzystamy z jednego z poniższych sposobów:

  • wciskając skrót klawiszowy: CMD + C,
  • klikając prawym przyciskiem myszy na zaznaczonym pliku/plikach i wybierając z menu kontekstowego opcję “Kopiuj”,
  • wybierając z menu górnego: Edycja -> Kopiuj.

Wklejanie plików

Na początek przechodzimy w miejsce, w którym chcemy wkleić plik, a następnie korzystamy z któregoś z poniższych sposobów:

  • wciskając skrót klawiszowy: CMD + V,
  • klikając prawym przyciskiem myszy w wybranej lokalizacji i wybierając z menu kontekstowego opcję “Wklej”,
  • wybierając z menu górnego: Edycja -> Wklej rzecz.

Zobacz też: Przenoszenie plików w Finderze

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*