Anulowanie subskrypcji w aplikacjach i usługach w iPhone/iPad

Subskrypcje to coraz popularniejszy sposób za płacenie za dostęp do różnego rodzaju aplikacji i usług. Zamiast płacić za nie jednorazowo większą kwotę, płacimy co dany okres (miesiąc lub rok) mniejszą kwotę. Może nam się to podobać lub nie, ale daje to twórcom aplikacji zdecydowanie większe możliwości, jeśli chodzi o rozwój ich produktów. Poniżej znajdziemy instrukcję jak anulować i zarządzać naszymi subskrypcjami na urządzeniach iPhone oraz iPad.

Jeśli chcemy sprawdzić nasze aktywne, bądź wygarnięte subskrypcje, wystarczy, ze uruchomimy aplikację App Store, a następnie stukniemy na znajdujące się w prawym górnym rogu zdjęcie, podane w naszym Apple ID.

Następnie na liście odnajduję opcję Subskrypcje i przechodzę do nich.

Tam zobaczysz listę wszystkich Twoich aktywnych subskrypcji oraz tych, z których zrezygnowałeś, bądź już wygasły.

Z listy wybieramy tą subskrypcję, która chcemy anulować i stukamy w nią. W nowym widoku stukamy w przycisk Anuluj subskrypcję.

A następnie Potwierdzamy chęć jej anulowania, stukając w przycisk Potwierdź.

Od teraz, będzie ona oznaczona jako “Ważna do: XX.XX.XXXX”. Co istotne, do tej daty możemy swobodnie korzystać z wszystkich możliwości, jakie dostępne były dla nas poprzez wykupienie subskrypcji. Dlatego, jeśli wiemy, że chcemy zrezygnować z którejś, to warto to zrobić jak najszybciej, nie czekając na ostatnia chwilę.

Przypomnienie o trwającej subskrypcji

Jeśli będziemy chcieli usunąć aplikację, która ma aktualnie wykupiona subskrypcję, to zostaniemy o tym poinformowani poprzez komunikat: “Czy chcesz pozostawić subskrypcję tej aplikacji?”.

Stukając w “Pozostaw”, subskrypcja będzie dalej się odnawiała. Natomiast stukając w “Zarządzaj subskrypcją”, będziemy mogli ją szybko anulować.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*