Nowe usług od Apple: News+, Card, Arcade oraz TV+

Tak jak spodziewaliśmy się po zapowiedzi i zeszłotygodniowych uaktualnieniach sprzętu, wczorajsza prezentacja Apple była w całości poświęcona nowym usługom. Co prawda, od jakiegoś czasu już mówi się sporo o tom, że Apple pójdzie w tym kierunku i będzie próbowało dywersyfikować swoje źródła przychodów, żeby nie być aż tak uzależnione od wyników sprzedaży iPhone’a. Jednak chyba mało kto spodziewał się tego, że zostanie zaprezentowana każda z usług, na temat której pojawiły się jakieś plotki, mianowicie: Apple News+, Apple Card, Apple Arcade oraz Apple TV+.

Apple News+

Do aplikacji News na iPhone, iPad oraz Mac’u dodana została możliwość dostępu do zestawu płatnych gazet i magazynów (tzw. News+), za które płacimy co miesiąc w modelu subskrypcji. Jest to oczywiście rozwinięcie modelu aplikacji Texture, który Apple kupiło jakiś czas temu. Kilka najważniejszych informacji:

  • nieograniczony dostęp do wielu magazynów z różnych dziedzin oraz najważniejszych gazet,
  • treści w formacie Apple News Format, które oferują treści dostosowane do urządzenia, ruchome obrazy itp.,
  • automatyczne pobieranie ulubionych magazynów oraz dostęp do nich offline,
  • troska o prywatność: Apple nie udostępnia informacji o czytanych treściach ani reklamodawcom, ani wydawcom, a proponowane treści przygotowywane są dopiero na urządzeniu,
  • miesięczny abonament wynosi: $9.99, pierwszy miesiąc jest darmowy,
  • po zakupie, Apple News+ dostępny jest dla całej rodziny dzięki “Family Sharing”,
  • dostępny od dzisiaj dla użytkowników z USA i Kanady, a jeszcze w tym roku dla użytkowników z Wielkiej Brytanii i Australii.

Niestety, nie ze wszystkim jest tak różowo. Aktualnie tylko ok. połowa magazynów stworzona jest w formacie Apple News Format (ANF), natomiast pozostałe to zwykłe PDFy. Jednak z czasem powinno się to zmienić i więcej magazynów będzie korzystać z tego “bogatego” formatu. Oprócz tego warto wiedzieć, że nie zawsze otrzymamy też pełne treści. Przykładowo, Wall Street Journal udostępnia tam tylko wybrane, najbardziej ogólne wiadomości. Te specjalistyczne, takie jak raporty biznesowe, dalej dostępne będą tylko w płatnej sekcji na stronie gazety.

Apple Card

Apple, współpracując z bankiem Goldman Sachs oraz MasterCard stworzyło własną kartę kredytową. Dzięki swojej pozycji, jaką osiągnęli przy pomocy Apple Pay, mogą oni teraz uprościć to, jak korzystamy z kart kredytowych. Poniżej kilka zaprezentowanych informacji:

  • kart kredytowa znajdzie się w aplikacji “Wallet” zaraz po jej założeniu,
  • możliwość zamówienia fizycznej, tytanowej karty kredytowej do płatności w miejscach, które nie obsługują Apple Pay,
  • codzienne zwroty za zakupy kartą (standardowo 2%, za produkty i usługi u Apple 3% oraz przy wykorzystaniu fizycznej karty 1%),
  • jasne informacje na temat tego ile i gdzie wydaliśmy,
  • dodawanie poszczególnych produktów i usług w kategorie, dzięki czemu łatwo sprawdzimy na co wydajemy najwięcej,
  • większa prywatność w przypadku kart fizycznych, oprócz imienia i nazwiska nie posiadają żadnych informacji nadrukowanych na karcie (numeru karty, kodu, podpisu),
  • dostępność do tej usługi możliwa będzie jeszcze tego lata, aktualnie wyłącznie dla użytkowników z USA.

Apple Arcade

Apple Arcade to usługa, która zaoferuje nam nieograniczony dostęp do katalogu ekskluzywnych gier, które wydane będą wyłącznie na platformę iOS (iPhone, iPad, iPod touch), macOS oraz tvOS. Najważniejsze informacje:

  • nieograniczony dostęp do ponad 100 nowych, ekskluzywnych gier na tę platformę,
  • gry dostępne na iPhone, iPad, iPod touch, Mac’a oraz Apple TV, gdzie możemy dowolnie przełączać się pomiędzy nimi i wznawiać grę od miejsca w którym skończyliśmy,
  • granie nie będzie wymagało dostępu do internetu,
  • brak reklam oraz dodatkowych płatności w grach,
  • kontrola dostępu do gier przez rodziców,
  • zapewnienie prywatności: gry nie mogą zbierać żadnych informacji o tobie, ani żadnych danych na temat tego jak i w jakie gry grałeś,
  • dostęp do subskrypcji dostępny będzie tej jesieni w ponad 150 krajach,
  • nie podano ile wynosić będzie miesięczny abonament.

Aplikacja Apple TV

Teraz będzie ona dostępna szerzej, w tym na Mac’ach i telewizorach różnych producentów. Kilka najważniejszych informacji:

  • funkcja Apple TV Channels, która umożliwi dostęp do filmów, seriali, kanałów itp. z różnych miejsc w aplikacji Apple TV. Funkcja dostępna będzie od Maja,
  • dostęp do z urządzeń iOS: iPhone, iPad; Apple TV oraz (jako nowa aplikacja) z Mac’ów,
  • dostęp z telewizorów: Samsung, LG, SONY, VIZIO,
  • dostęp z urządzeń: Roku, Amazon Fire TV.

Apple TV+

Z kolei Apple TV+ to usługa streamingowa, która udostępniać będzie oryginalne i ekskluzywne filmy i seriale z rożnych gatunków, dostępne tylko na tej platformie. Na scenie pojawiło się wielu twórców, którzy będą autorami właśnie tych treści. Usługa ma zadebiutować jesienią, nie podane zostały jednak żadne informacje na temat wysokości abonamentu, ale zapowiedziano, że będzie ona dostępna w ponad 100 krajach.

Gdzie można obejrzeć prezentację?

Pełen zapis z prezentacji dostępny jest na stronie Apple oraz w aplikacji Apple Events na tvOS. Dla tych, którzy nie chcą jej oglądać w całości polecam jej 7 minutowy skrót, przygotowany przez The Verge.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*