Kontakty

Kontakty to narzędzie do przechowywania… kontaktów. Rozumiem, że możesz nie czuć podekscytowania na myśl, żeby zacząć teraz dopisywać do niego danych wszystkich Twoich znajomych, jednak to może się zmienić po tym jak dowiesz się, co oferuje.

Integruje się on np. z programem Mail, dzięki czemu wystarczy zacząć wpisywać nazwę kontaktu w polu „Do”, a program sam już wyszukuje pasujące osoby i po naszym wyborze dodaje tam ich adres e-mail. Oprócz tego możemy łatwo zsynchronizować kontakty z naszego telefonu z tym programem, dzięki czemu początkowe wpisywanie nie będzie takie straszne, a w przypadku np. zgubienia przez nas telefonu, przynajmniej nie stracimy kontaktów, które cały czas będą na komputerze.

Dodatkowym atutem może być miejsce na dodatkowe informacje, które możesz umieścić w karcie kontaktu. Oprócz tak podstawowych jak adres, jest też tam miejsce na notatki, gdzie możesz np. umieścić numery kont bankowych, dzięki czemu nie będziesz musiał za każdym razem ich szukać, bądź dopytywać o nie.

Okno programu Kontakty

Dodawanie kontaktów

Podstawową opcją programu jest oczywiście dodawaniu kontaktów. Z menu górnego wybieramy: Plik → Nowa wizytówka, po czym pojawia się szablon, w którym możemy dodać wszelkie dane naszego kontaktu. Po wszystkim odciskamy przycisk edycja, żeby zakończyć edycję.

Warto wspomnieć, że jeśli przed dodaniem kontaktu wybierzemy grupę, to oprócz tego, że nasz kontakt będzie widoczny w „Wszystkie kontakty”, to zostanie on dodany także do niej.

Tworzenie grup

Grupa to miejsce do grupowania kontaktów z całej listy. Warto stworzyć np. grupę osób, z którymi najczęściej się kontaktujesz, dzięki czemu nie będziesz musiał szukać ich w całej liście – to znacznie oszczędzi Ci czas.

Grupę tworzymy wybierając z menu górnego: Plik → Nowa grupa, a następnie wpisujemy jej nazwę. Ciekawą opcją jest też „Nowa grupa z zaznaczonych”. Żeby z niej skorzystać wybieramy którąś z grup, bądź „Wszystkie kontakty”, tam zaznaczamy wybrane osoby, a następnie z menu górnego wybieramy: Plik → Nowa grupa z zaznaczonych.

Tworzenie inteligentnych grup

Inteligentna grupa daje możliwość stworzenia na bieżąco uaktualnianej grupy, która będzie zawierać wszystkie osoby, spełniające wybrane przez nas kryteria. Świetnym przykładem może być stworzenie grupy osób, które pracują w danej firmie.

Żeby stworzyć inteligentną grupę wybieramy z menu górnego Plik → Nowa inteligentna grupa… W nowo otwartym oknie możemy dodać i dostosować warunki osób w grupie. Po wszystkim wystarczy zaakceptować ją klikając na przycisk „OK”.

Tworzenie inteligentnej grupy kontaktów

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*